سجاده فرش مخصوص مسجد

18 فروردین 1400

سجاده فرش های ماشینی در کارخانه های فرش مسجدی و توسط دستگاه های مدرن و امروزی بافته و تولید می شوند. این مفروشه های ماشینی در کیفیت های مختلفی تولید می شوند و دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند.

سجاده فرش مخصوص مسجد

سجاده فرش مخصوص مسجد دارای چه ویژگی های می باشد ؟
فرش سجاده ای مخصوص مسجد دارای چه کیفیتی می باشد ؟
چه طرح هایی مناسب برای مساجد و نمازخانه می باشند ؟
سوالات ذکر شده در بالا هنگام خرید فرش مسجد ممکن است برای خریداران و هیات امنای مساجد پیش آید گروه تحلیلی شرکت سجاده فرش خورشید اردهال کاشان در این نوشته در مورد سجاده فرش های مسجدی توضیحات لازم را به شما عزیزان ارائه میدهد.
همانطور که می دانید سجاده فرش های ماشینی در کارخانه های فرش مسجدی و توسط دستگاه های مدرن و امروزی بافته و تولید می شوند.
این مفروشه های ماشینی در کیفیت های مختلفی تولید می شوند و دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند.
تنوع طرح و رنگ سجاده فرش های مسجدی مورد توجه خریداران فرش مسجدی قرار گرفته است ؛ سجاده فرش های ماشینی مخصوص مسجد و نمازخانه بیشتر مفروشه های طرح محرابی می باشند.

 


انواع سجاده فرش های ماشینی :

 

سجاده فرش های ماشینی و فرش های سجاده ای از نظر طرح و نقشه به دو گروه فرش های مسجدی محرابی و سجاده فرش های تشریفاتی تقسیم بندی می شوند .
در سجاده فرش های محرابی دو لچک به یکدیگر متصل شده و یک محراب مسجد را تشیکیل داده است از این رو به این مفروشه های ماشینی سجاده فرش محرابی گفته می شود .
فرش های سجاده ای تشریفاتی دارای طرح هایی ساده و بدون محراب می باشند در این سجاده فرش های ماشینی در حاشیه سجاده فرش نوار هایی با اشکال هندسی مختلفی قرار دارند .
فرش های سجاده ای محرابی و تشریفاتی از لحاظ بافت و شیوه تولید تفاوتی با یکدیگر ندارند و هر دو به یک صورت تولید و عرضه می شوند .
این مفروشه های ماشینی توسط دستگاه های واندویل و شونهر به صورت متری و رولی و با کیفیت های مختلفی تولید می شوند .

 

دلیل استفاده از فرش محرابی در مسجد :

 

همانطور که گفتیم سجاده فرش مخصوص مسجد ، سجاده فرش های ماشینی محرابی می باشند و اما در این قسمت می خواهیم بدانیم دلیل استفاده از این فرش سجاده ای در مساجد چیست ؟
از آنجایی که در مساجد و مکان هایی مانند نمازخانه ها نمازجماعت برگزار می شود بهترین گزینه برای مفروش کردن این مکان های مقدس سجاده فرش های محرابی می باشند.
زیرا این سجاده فرش های ماشینی دارای طرح محراب بوده و هر محراب جایگاه مشخصی برا نمازگزاران می باشد.
همچنین این مفروشه های ماشینی جهت قبله را به راحتی برای مسلمانان معین می کنند و نظم خاصی به صفوف نماز جماعت میدهند.
و همانطور که اطلاع دارید با پوشش دهی مساجد و نمازخانه ها زیبایی این مکان های مذهبی چندین برابر می شود و نظم و هماهنگی خاصی در بین نمازگزاران حاکم می شود .
همچنین فرش های محرابی به صورت متری تولید می شوند و شما می توانید به راحتی کل سطح مسجد را با این محصولات ماشینی مفروش کنید.

 


برای مشاهد انواع فرش های سجاده ای مخصوص مسجد به این قسمت مراجعه کنید : سجاده فرش مخصوص مسجد

 


انواع کیفیت فرش سجاده ای ماشینی :

 

سجاده فرش مخصوص مسجد در شرکت های تولیدی سجاده فرش با کیفیت های مختلفی تولید و عرضه می شوند.
به دلیل استفاده از موارد اولیه مختلف در بافت سجاده فرش های مسجدی کیفیت این محصولات متنوع می باشد ؛عوامل مختلفی در کیفیت سجاده فرش های ماشینی کاشان موثر می باشند.
یکی از مهم ترین عواملی که در کیفیت سجاده فرش های ماشینی موثر می باشد جنس الیاف سجاده فرش می باشد ، سجاده فرش های ماشینی با الیاف های مصنوعی در جنس های مختلف تولید می شوند.
یکی دیگر از عواملی که در بافت و کیفیت سجاده فرش نمازخانه موثر می باشد میزان شانه و تراکم سجاده فرش های ماشینی می باشد.
هرچه میزان شانه و تراکم سجاده فرش بیشتر شود در نتیجه آن سجاده فرش دارای کیفیت بالاتری می باشد ، سجاده فرش های ماشینی در کیفیت های 500 شانه و 700 شانه و 1000 شانه و 1200 شانه تولید می شوند .

 


نصب فرش سجاده ای در مسجد :

 

لازم است بدانید که در نمازخانه ها و مساجد سجاده فرش های ماشینی به صورت متری و در جهت قبله نصب می شوند .
در بعضی مساجد که دارای اشکال هندسی مشخصی می باشند نصب سجاده فرش های ماشینی به راحتی صورت می گیرد اما در بعضی مساجد به دلیل نقص در ساختار هندسی برای نصب فرش های سجاده ای از نصاب های ماهر در شرکت های سجاده باف استفاده می شود .
سجاده فرش مخصوص مسجد به صورت رولی و هر کدام به صورت ردیفی نصب می شوند و کل سطح را یکپارچه مفروش می کنند .
نصب فرش های سجاده ای ماشینی به دو صورت موازی و یک در میان انجام می شود پیشنهاد ما به شما این است که برای نصب سجاده فرش در جای ستون های مسجد که فرش برش خورده است فرش سجاده ای را دور دوزی و زیگزاگ کنید تا نخ سجاده تا آخر فرش نرود .

 


قیمت سجاده فرش مخصوص مسجد :

 

سجاده فرش های ماشینی که در مساجد استفاده می شوند دارای کیفیت های مختلفی می باشند به همین دلیل دارای قیمت های مختلفی می باشند .
از آنجایی که در بافت سجاده فرش های ماشینی از مواد با کیفیت های مختلف استفاده می شود این محصولات قیمت متفاوتی دارند .
و همانطور که می دانید عامل اصلی که در قیمت گذاری فرش های سجاده ای موثر می باشد کیفیت این محصولات ماشینی می باشد.
سجاده فرش های ماشینی هر چه با الیاف و مواد اولیه مرغوب تر بافته شوند در نتیجه دارای قیمت بالاتری می باشند به گونه ای که اگر در بافت فرش سجاده نمازخانه از الیاف اکرولیک هیت ست شده استفاده شود ؛ سجاده فرش قیمت بالاتری خواهد داشت .
همچنین میزان شانه و تراکم در کیفیت و قیمت سجاده فرش های مسجدی موثر می باشد و باعث افزایش قیمت این محصولات ماشینی و فرش های سجاده ای می شود .

 


در مورد قیمت فرش سجاده ای های ماشینی بیشتر بدانید : قیمت فرش سجاده ای

 


فروش اینترنتی سجاده فرش ماشینی :

 

برای سفارش اینترنتی فرش مخصوص مسجد چه اقداماتی لازم است انجام دهیم ؟
خرید اینترنتی فرش سجاده ای دارای چه مزیت هایی می باشد ؟
شما برای خرید اینرنتی کافی است در اینترنت به دنبال خرید فرش سجاده ای ماشینی باشید .
در این صورت شرکت های سجاده باف که فروش اینترنتی دارند در یک صفحه برای شما نمایان می شوند ؛ که می توانید با مقایسه طرح و کیفیت و قیمت کالای هر کدام از شرکت ها , شرکت مورد نظر خود را پیدا کنید.
و سپس محصولات مدنظر خود را به صورت اینترنتی و از طریق فروشگاه های اینترنتی خریداری کنید .
خرید اینترنتی فرش سجاده ای دارای مزیت های مختلفی می باشد به گونه ای که شما می توانید بدون صرف وقت و هزینه های اضافی برای سفر به شهر های تولیدی سجاده فرش مدنظر خود را به سلیقه خود و با قیمت درب کارخانه خریداری کنید .

 

 

تماس با ما :
آدرس : کاشان - آران و بیدگل - شهرک صنعتی سلیمان صباحی - میدان شهیدان اربابی - مجتمع نور
آدرس کارخانه : کاشان - آران  و بیدگل - شهرک صنعتی سلیمان صباحی - بلوار یک اصلی
همراه مدیریت :
09132765583 و 09132615818
تلفن ثابت :
031-54750017 الی 20 و  031-54751346