صادرات ۷ میلیون دلار فرش دستباف استان بوشهر‌

09 آذر 1396

ابوالقاسم محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به اینکه این استان دارای توانمندی‌هایی در حوزه تولید فرش و سجاده فرش دستباف دارد، اظهار داشت: در استان بوشهر افزون بر ۷ هزار و ۱۹۰ بافته فرش اعم از گلیم، گبه و فرش وجود دارد که بر اساس سفارش صادرکنندگان و عرضه‌کنندگان این نوع فرش‌ها، اقدام به تولید می‌کنند.

صادرات ۷ میلیون دلار فرش دستباف استان بوشهر‌

ابوالقاسم محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به اینکه این استان دارای توانمندی‌هایی در حوزه تولید فرش و سجاده فرش دستباف دارد، اظهار داشت: در استان بوشهر افزون بر ۷ هزار و ۱۹۰ بافته فرش اعم از گلیم، گبه و فرش وجود دارد که بر اساس سفارش صادرکنندگان و عرضه‌کنندگان این نوع فرش‌ها، اقدام به تولید می‌کنند.

وی با بیان اینکه فرش‌های تولیدی استان بوشهر به کشورهای اروپایی و حوزه خلیج فارس صادر می‌شود خاطرنشان کرد: سالانه افزون بر ۷ میلیون دلار از تولیدات بافندگان فرش و سجاده فرش استان بوشهر شامل گلیم، گبه و فرش به کشورهای اروپایی، حوزه خلیج فارس و شرق آسیا صادر می‌شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از فعال بودن اتحادیه صنفی فرش دستباف در شهرستان‌های استان بوشهر خبرداد و تصریح کرد: اتحادیه صنفی بافندگان فرش و فرش سجاده دستباف در شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، دشتی، تنگستان، گناوه و کنگان فعال هستند و خدمات لازم را به اعضاء ارائه می‌کند.

محمدزاده با تاکید بر افزایش پوشش بیمه تامین اجتماعی بافندگان فرش و فرش سجاده ای دستباف استان بوشهر افزود: اکنون از ۷ هزار و ۱۹۰ بافنده فرش دستباف استان بوشهر حدود ۲۸ درصد آنان به تعداد یک‌هزار و ۷۰۰ نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند که بافندگان انتظار دارند پوشش بیمه‌ای، فعالان این عرصه افزایش یابد.

وی با تاکید بر پرداخت تسهیلات مورد نیاز بافندگان فرش ‌و سجاده فرش دستباف استان بوشهر بیان کرد: با توجه به ظرفیت اشتغال در عرصه تولید فرش دستباف، انتظار می‌رود تسهیلات ارزان قیمت از سوی بانک‌ها و صندوق کارآفرینی امید به این بخش پرداخت شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به نیاز حمایت از بافندگان فرش و سجاده فرش دستباف روستایی خاطر نشان کرد: حمایت از ایجاد مجتمع‌های متمرکز فرش دستباف و قالی‌‌بافی در مناطق روستایی یکی از ضروریات است که این مهم باید مورد توجه قرار بگیرد.

محمدزاده از برگزاری پنجمین جشنواره و نمایشگاه فرش و فرش سجاده دستباف استان بوشهر خبرداد و گفت: این جشنواره و نمایشگاه ۱۲ تیرماه در مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی بوشهر با حضور مقامات استانی و کشوری راه‌‌اندازی می‌شود.

وی بیان کرد: در پنجمین جشنواره و نمایشگاه فرش و سجاده فرش دستباف استان بوشهر از فعالان، تلاشگران و برگزیدگان این عرصه تجلیل می‌شود.