آیا می دانید فرش سفارشی چیست؟!!

17 شهریور 1398

فرش یک پارچه و سفارشی چیست؟ بسیاری از محیط ها هستند که برای فرش کردن با مشکل مواجه هستند. اتاقهای منازل قدیمی، شرکتها، موزه ها، اماکن تاریخی و محیطهای وسیع و محیطهایی که فرش در اندازه های استاندارد شش متری و نه متری و دوازده متری و انواع قالیچه در آن جای نمیگیرد.

آیا می دانید فرش سفارشی چیست؟!!

فرش یک پارچه و سفارشی چیست؟

بسیاری از محیط ها هستند که برای فرش کردن با مشکل مواجه هستند چرا که در این محیط‌ها فرش در اندازه‌های استاندارد شش متری، نه متری، دوازده متری و اتنواع قالیچه‌ها جای نمی‌گیرد. محیط‌هایی مانند منازل قدیمی، شرکت‌ها، موزه‌ها، اماکن تاریخی و محیط‌های وسیع. برای حل این مشکل بلاجبار چند تخته فرش را کنار هم می‌اندازند تا تمام فضای کفپوش مکان مورد نظر از فرش پر شود. اما گاهی اوقات اندازه فضای مورد نظر به گونه‌ای است که به هیچ شکلی نمی‌توان با قراردادن چند فرش کنار هم آن را پر کرد و این امر می‌تواند به علت شکل محیط مورد نظر و یا اندازه نامتعارف آن و یا هردوی این موارد باشد. علاوه بر این گاهی برای زیباتر شدن محیط مورد نظر ترجیح  داده می شود به جای کنار هم قرار دادن چندین فرش، از یک فرش یکپارچه برای محیط مورد نظر خود استفاده شود چرا که در چنین مواردی استفاده از فرشهای یکپارچه در هر اندازه و شکلی به صورت سفارشی می‌تواند در زیباسازی محیط تاثیر بسزایی داشته باشد.

موارد کاربرد فرش و سجاده فرشهای یکپارچه

فرض کنید فضا و محیط مورد نظر یک هشت ضلعی و یا یک دایره بزرگ و یا یک مستطیل در اندازه غیر استاندارد به همراه یک مقدار فضای اضافی و یا هر حالتی دیگری باشد. مسلما نمی شود یک محیط شش یا هشت ضلعی با قطر 30 یا 40 متری یا ... را با سجاده فرش‌های موجود در بازار به گونه ای زیبا و یک دست و بدون دوخت فرش کرد.

جالب است بدانید طراحی و تولید سجاده فرشهای خاص، بزرگ و یکپارچه جهت استفاده در هرگونه فضای معماری مذهبی، مسکونی، تفریحی، هتل، سالنها و ...انجام می شود. در  این راستا، توجه خاص در انتقال و انطباق طرح و نقوش دکوراسیون، اندازه و شکل پلان محل مورد نظر با طرح و رنگ فرش و سجاده فرش تولیدی، از مهمترین خصوصیات و توانائی‌های شرکت های تولیدی می‌باشد به طور مثال در طراحی یکپارچه نقشه فرشی جهت یک فضای 1000 مترمربعی از لابی یا سالنی درهتل، منزل مسکونی و یا شبستان مسجدی، هر چند با وجود ستون، قناسی، فرورفتگی و برآمدگی‌های موجود در آن محل، قسمت‌های مذکور به طرز زیبا و حرفه ای در طرح اولیه پیش بینی شده و پس از بافت، بدون بروز هیچگونه خطا و لطمه ای به طرح فرش، همگی در جای خود قرار گرفته و به گونه‌ای ماهرانه به یکدیگر متصل خواهند شد. بدین ترتیب فرش کامل با طراحی اختصاصی و یکپارچه از آن محل، تشکیل می‌گردد این در حالی است که پس از اتمام مراحل نصب فرش، اثری از محل اتصال قطعات فرش بر جای نخواهد ماند.

فرش‌ها و سجاده فرش‌های ماشینی یکپارچه و بدون دوخت، کمک می‌کند تا بتوانیم تمامی نقاط مورد نظر خود را به صورت یکسان و یکدست و با یک نقشه و طرح، فرش نماییم. برای این کار کافی است با شرکت سجاده باف تماس حاصل نموده و پس از مشاوره سجاده فرش با اندازه دلخواه را سفارش دهید.